Biletinizi Hemen Alın

25 Ağustos 2013 Pazar

Atlasjet ve THY'den teknik işbirliği!

THY Teknik A.Ş., Atlasjet A320 grubu filosu için, hizmet mükemmelliğini geliştirecek, beş yıl süreli ve on yıla kadar uzatılabilir olan kapsamlı parça desteği kontratı imzaladı. Atlasjet'in de eklenmesiyle, THY Teknik A.Ş. hali hazırda tüm bölgede 15 Havayolu ve beş yüzden fazla uçağa destek sağlar hale geldi. Kontrat, ATA Chapter'ı bazında parça tedariki ve tamirinden oluşuyor. Parçalar, bir merkezden dünyanın en geniş ağının avantajı ile İstanbul merkezden temin edilecek. THY'nin güçlü teknik ağı sayesinde 103 ülkede 234 destinasyona ulaşacak. Parçaların tamir ve bakım işi İstanbul'daki THY Teknik A.Ş. tesislerinde gerçekleştirilecek.

THY TEKNİK AŞ BÖLGESİNİN LİDERİ

İstanbul Atatürk Havalimanı ve Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan seferler yapan Atlasjet 15 uçaktan oluşan A320 grubu filosuyla hizmet veriyor. Atlasjet ,11 noktaya tarifeli iç hat, 7 noktaya tarifeli uluslararası uçuş gerçekleştiriyor. Türk Havayolları grup şirketlerinin bir kuruluşu olan THY Teknik A.Ş. ,  Türk Havayolları grubu MRO şirketi HABOM A.Ş. ile birlikte, 4 bin 800'den fazla kalifiye ve eğitimli personeliyle hizmet veriyor. Milli şirket, İstanbul'daki üssünde Avrupa, Orta Doğu, Asya, BDT ve Kuzey Afrika'dan çok sayıda havayolu için uçak gövdesi, motor, APU ve parça teknik servisi sağlayarak, bölgesinde lider bakım merkezi olma üstünlüğünü sürdürüyor.

İzmit'den Ankara'ya uçak en iyi formül!

İzmit gibi bir kentin,  günümüz Türkiye'sinde 2011 yılı sonuna kadar sivil uçak seferlerinden mahrum bırakılmasının izahı yoktu. 2011 yılı sonlarında sivil uçuşlara açılan Cengiz Topel Havaalanı'ndan birkaç ay sadece Trabzon'a uçak kalkması, sonra bu seferlerin de iptal edilmesi ve Cengiz Topel'in aylardır boş kalmasının ise hiçbir izahı yoktu.

Hükümet, Şırnak'a, Batman'a havaalanı yapıyor; Kastamonu'nun, Isparta'nın kapalı havaalanlarına THY uçuşlarını başlatıyordu ama, garip, sahipsiz İzmit'in havaalanı, bu bölgenin olağanüstü yüksek potansiyeline rağmen, boş duruyordu.

İzmit'in AKP'li yöneticileri, artık kendilerini çok utandıran bu ayıbı, Ankara'da Başbakan Erdoğan'a iletmişler. Başbakan İzmit'teki havaalanının boş kaldığını öğrenince, hemen THY yetkililerini arayıp, talimat vermiş. Son anda farklı gelişmeler olmazsa, 2 Eylül itibariyle,  İzmit Cengiz Topel Havaalanından, THY'nin yan kuruluşu olan Anadolu Jet İzmit-Ankara arası seferler başlatacak.

Birileri, Cengiz Topel'den Ankara'ya uçak seferlerini küçümsüyor. Sistemi, nasıl işlediğini bilmedikleri için İzmit-Ankara arasında tarifeli uçak işinin önemini anlayamıyorlar.

2 Eylül'den itibaren gerçekten İzmit-Ankara arasında Anadolu Jet tarifeli uçak seferlerine başlarsa, bu İzmit için büyük bir  fırsat ve ayrıcalık olacaktır. İzmit'ten sadece Ankara'ya uçak gidip gelse bile, bu sistem İzmit'i havayolu ile Türkiye'nin ve dünyanın her yerine bağlayacaktır.

Artık,  İzmit'ten bir uçak bileti alarak, isterseniz Kars'a, Diyarbakır, Şırnak, İzmir, Adana, Antalya'ya; isterseniz Paris, Londra, Berlin'e uçabileceksiniz demektir.

2011 yılında, asker ziyareti için iki kez Erzincan'a, iki kez Kars'a gidip geldim. Her ikisinde de Anadolu Jet'le ve Ankara aktarmalı uçtum.  Türkiye'nin herhangi bir yerine Ankara'dan aktarmalı uçmak büyük bir keyif. Ankara Esenboğa Havaalanı, Türkiye'nin transit merkezi. Havaalanı Terminali, mükemmel bir tesis. Esenboğa'da 2 saat, 3 saat hiç canınız sıkılmadan vakit geçirebilirsiniz.

THY'nin transit uçuş organizasyonları mükemmel. Ben, Erzincan ve Kars'a, Sabiha Gökçen'den gidip geldim.

Diyelim ki, İzmit'ten Kars'a gideceksiniz. Anadolu Jet biletinizi alıyorsunuz. Sabiha Gökçen'den uçacak olsanız,  uçağın kalkış saatinden 2-3 saat önce İzmit'ten hareket etmeniz lazım. Cengiz Topel'den gidecekseniz, uçağın kalkış saatinden 10 dakika önce havalimanı terminal binasına girseniz, yine uçağa binebilirsiniz.

Transit sistemi şöyle işliyor. Siz Kars'a biletinizi alıyorsunuz. Önce İzmit'ten Ankara'ya gideceksiniz. Ama İzmit'teki terminalde, sizin Ankara-Kars uçuşunuzun da check-in hizmeti tamamlanıyor. Yani siz İzmit'ten Ankara uçağına binerken, aslında sizi Ankara'dan Kars'a götürecek uçaktaki koltuk numaranız da belli. Elinizde Kars uçağına biniş kartınız oluyor. Bagajınızı İzmit'te teslim edeceksiniz. Siz Ankara uçağına bineceksiniz. İndisi kalktısı, bir saat sonra Esenboğa'dasınız. Siz, el bagajınızı alıp, uçaktan ineceksiniz. Sizin bagajınız Kars uçağına aktarılacak. Esenboğa'da elinizdeki uçuş kartına bakarak, Kars uçağının sefer sayısını okuyacak, duvarlardaki panolardan bineceğiniz bu uçağa hangi kapıdan girileceğini öğreneceksiniz.

Esenboğa'dan her an Türkiye'nin her yerine uçak kalkıyor.  Diyelim ki, sizin bineceğiniz Kars uçağının kalkmasına daha bir saat zaman var. Esenboğa'da THY ve Anadolu Jet'in, bir alt katta çok güzel salonu bulunuyor. Elinizdeki uçuş kartı ile, bu salona ücretsiz giriyorsunuz. İsterseniz çorba için. İster yemek, tatlı yiyin. Açık büfe. Her şey bedava. İsteyen sıcak çay, kahve, isteyen soğuk birasını içebilir.

Önünüzde Esenboğa'nın iniş ve kalkış pistleri. Dev uçaklar iniyor, kalkıyor. Çok temiz, geniş tuvaletler var. Çok daraldığınızda tuvalette sigaranızı da içebilirsiniz.

Ben ilk Erzincan'a gidip geldim. Erzincan'a giderken, İstanbul'dan Ankara'ya ulaştıktan sonra, Ankara'dan Erzincan'a gidecek ilk uçağı tercih etmiştim. Sonra Esenboğa'nın tadına vardım. Kars'a giderken, Ankara'ya indikten sonra, Esenboğa'da 1-2 saat vakit geçirecek şekilde transit uçuşu tercih etmiştim.

Türkiye'nin herhangi bir yerine Ankara'dan transit uçmak istediğinizde, isterseniz Esenboğa'ya indikten sonra, eğer diğer uçak için vaktiniz varsa, Esenboğa'dan Ankara'ya da gidebilirsiniz. Belki Meclis'i ziyaret eder, canınız çekerse, Sakarya Caddesi'nde kokoreç bira yapar,  sonra yeniden Esenboğa'ya dönebilirsiniz.

Bilet işleminiz hazır. Bagaj sorununuz yok. Ankara'dan transit uçmak keyiftir. İzmit'ten birkaç şehre, örneğin sadece Trabzon, Erzurum, Diyarbakır'a uçak seferi konulacağına; İzmit'ten Ankara'ya uçak olsun çok daha iyidir. Bu sayede,  dilediğiniz her yere uçabilirsiniz.

Burada önemli olan, İzmit'ten Ankara'ya yapılacak seferlerin saatleridir.  Anadolu Jet'in, İzmit'ten Ankara'ya gidecek uçak yolcularının yüzde 90'ının Ankara'dan başka kentlere uçacak transit yolcular olduğunu hesap ederek uçuş saatlerini ayarlaması lazım. İzmit'ten Diyarbakır'a uçacak kişiyi, ya da İzmit'ten Adana'ya uçacak kişiyi Esenboğa'da 5-6 saat bekletirseniz olmaz. Günde en az 3-4 Ankara seferi konulmalıdır.  İzmit'ten Ankara'ya uçacak yolcuların profili de farklı olacaktır. Bir uçakta diyelim ki 100 yolcu var. Hepsi İzmit'ten Ankara'ya gidiyor. Ama  bunların 20 tanesi Ankara'dan Trabzon'a, 20 tanesi  Erzurum'a, 20 tanesi  Diyarbakır'a, 20 tanesi Antalya'ya, 20 tanesi de diğer farklı illere uçacaktır. Hepsi, Ankara'ya indikten sonra, 1 saat içinde asıl gidecekleri noktaya uçacak uçağı bulabilmelidir.

Tabii, İzmit'ten örneğin Kars'a gidecek yolcunun Ankara aktarmalı yapacağı uçuş için ödeyeceği bilet ücreti, İstanbul'dan Kars'a direkt uçacak bir uçak için kesilen bilet ücretinden çok daha farklı olmamalıdır. THY ve Anadolu Jet, Kocaeli halkına, tarifelerini, bilet fiyatlarını çok net biçimde duyurmalıdır. Trabzon seferleri sırasında bu yapılmadı. Ben, ÖZGÜR KOCAELİ gazetesi adına taahhüt ediyorum. Anadolu Jet yöneticileri İzmit-Ankara uçuşlarının gün gün net programını versinler. Bu uçuşlarla bağlantılı Ankara'dan diğer kentlere yapılan uçuşların programlarını versinler. Hergün, vapur tarifesi, tren tarifesi gibi gazetede yayınlayalım. İnsanlar İzmit'ten ülkenin herhangi bir yerine gitmek istediklerinde İzmit'ten Ankara'ya kaçta uçacaklarını, Ankara'ya indikten sonra Esenboğa'da kadar bekleyeceklerini, gitmek istedikleri yere saat kaçta ulaşacaklarını bilmelidirler.

Aylarca kapalı kalan Cengiz Topel'den Ankara'ya uçak seferlerinin başlıyor olması sevinilecek bir konudur. Umalım ki, THY ve Anadolu Jet, bu kez bu işi kente iyi duyurmayı, iyi pazarlamayı başarsın. Umalım ki seferler aksamadan yapılsın. İzmit-Ankara seferlerini küçümsemek, "Biz zaten otoyoldan 3 saatte Ankara'ya gidiyoruz. Uçağa ne gerek var" demek, cahilliktir. İzmit-Ankara uçağı, bizi havayoluyla *Türkiye'nin her yerine bağlayacaktır.


Bakanlık havayolu şirketlerine ‘Dur’ diyecek!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, havayolu şirketlerinin, bayram haftasında astronomik rakamlara ulaşan ücretlendirme yöntemine 'dur' demeye hazırlanıyor. Bakanlık, yürüttüğü çalışma ile havayolu şirketlerinin tüm uçuşlarında belirlediği fiyatlara müdahale edecek.

Havayolu şirketlerinin bayram dönemlerinde bilet fiyatlarını 2-3 kat artırdığını ve yolcuların ciddi mağduriyet yaşadığını geçen hafta buradan gündeme getirmiştik. 'Bu vurguna kim dur diyecek' başlığı ile analiz ettiğimiz mağduriyete, aynı gün Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'dan yanıt geldi. Bakan Yıldırım, uçak bilet fiyatlarında, akaryakıt ve et fiyatlarında da gündeme gelen 'tavan fiyat' uygulanabileceğini ve bununla ilgili çalışmanın başlatıldığını açıkladı.

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından, 'uçuşlardaki tavan fiyat' çalışması ile ilgili hazırlanan taslağa göre, fiyat sınırlaması sadece yurtiçi seyahatleri için geçerli olacak. Uçuşlar da, saatlik zaman dilimine göre planlanacak. Bu yüzden 1 saatin altındaki iç hat seferlerinde ayrı tarife, uzun süreli uçuşlarda daha yüksek ücret uygulanacak. En önemlisi de bilet fiyatlarına 'son 3 gün sınırlaması' getirilecek. Şirketler de, yeni uygulama ile uçuştan 3 gün öncesine kadar Bakanlığın belirlediği tavan fiyata göre bilet satabilecek. Ancak uçuşlarına son üç gün kala (72 saat) bilet alanlar, havayolu şirketlerinin belirleyeceği yüksek ücretle uçuş yapmak zorunda kalacak.

BAYRAM ÖNCESİ BAŞLAYACAK

Bakan Yıldırım'ın talimatı üzerine harekete geçen SHGM, 'tavan fiyat' ile ilgili havayolu şirketlerinden her hat için maliyet çıkarmasını istemişti. THY, Pegasus-İZair, Atlasjet, Onur Air, SunExpress ve Borajet de akaryakıt ve diğer giderler ile sundukları hizmeti dikkate alarak hesapladığı maliyetleri SHGM'ye iletti. Ankara'da yapılan çalışmayla maliyetlerin üzerine belirli kâr marjı eklenerek her hat için tavan fiyat belirlendi. Bu hafta, havayolu şirket yetkilileri ile görüşerek taslağa son şeklini verecek SHGM, hazırlayacağı raporu daha sonra Bakan Binali Yıldırım'a sunacak. Bakan onayının ardından uçak biletlerindeki 'tavan fiyat' uygulamasının, Kurban Bayramı öncesi başlaması bekleniyor.

REKABET ARTARSA FİYAT UCUZLAR

Bakanlığın bilet fiyatlarına getireceği sınırlamaya havayolu şirketlerinden farklı tepkiler geldi. Ancak tepkiler daha çok, uygulama ile ilgili bilgi eksikliğinden kaynaklanıyor. Türkiye Özel Sektör Havacılık İşletmeleri Derneği (TÖSHİD) Başkanı ve Pegasus Havayolları Genel Müdürü Sertaç Haybat, bilet fiyatlarına sınırlama getirilmesi yerine havayolu şirketleri arasındaki rekabetin daha da artırılması için gereğinin yapılmasını istedi. Yani havayolu şirketlerine, tüm havalimanlarından aynı şartlarda uçuş imkanı sağlanması gerektiğine dikkat çekti. Haybat, yolcuların daha ekonomik seyahat gerçekleştirmesi için 'esnek planlama' yapması ve uçuşlarla ilgili tüm alternatifleri değerlendirmesi tavsiyesinde bulundu. THY yetkilileri ise Bakanlığın aldığı karara uyacaklarını ancak getirilen kısıtlamanın uygulanabilirliğinin de tartışmaya açık olduğunu söyledi.

UCUZ BİLET ALMAK MÜMKÜN MÜ?

Bakanlığın müdahalesi ile hafta sonları ve tatil dönemlerindeki bilet fiyatındaki artışın önüne geçilmiş olacak. Ancak siz yine de, ucuza seyahat etmek istiyorsanız mutlaka uçuş planınızı mümkün olduğunca çok önceden gerçekleştirin. Örneğin Pegasus, 2-3 ay öncesinden alınan biletlerde, 25-30 TL'ye uçuş imkanı sunuyor. Ancak son güne kaldığınızda sadece Pegasus ile değil diğer havayolu şirketleriyle de, ekonomi veya business sınıfta 400 TL'nin üzerinde uçak bileti almak zorunda kalacağınızı aklınızdan çıkarmayın. Bu yüzden, ucuz bilet için alternatif gün ve saatleri belirleyerek işe başlayın. Daha az tercih edilen havalimanlarından düzenlenen uçuşların düşük ücretle satışa sunulduğunu da unutmayın. Ayrıca, karşılaştırmalı uçuş alternatifleri sunan web sitelerinden en ucuz bileti bulma şansınız da oldukça yüksek.

Jet-lag'sız yolculuk için ne yapmalı.. Jet sendromu veya eş zamanlama bozukluğu da denen Jet-Lag rahatsızlığı, uzun mesafe uçuşu gerçekleştiren kişilerde, biyolojik ritim bozukluğu yaşanmasına neden oluyor. JetLag yaşayan yolcularda, yorgunluk, iştahsızlık, uykusuzluk, çevreye zihinsel ve fiziksel uyum zorluğu gibi ciddi rahatsızlıklar görülüyor. Uçuş öncesi, uçuş sırasında ve uçuş sonrasında alacağınız bazı tedbirler, bu tür bir rahatsızlığı en az sıkıntıyla atlatmanızı sağlayacaktır. Uzmanların önerilerine göre, öncelikle uçakla gidilecek yerin saat dilimine göre, yemek konusunda düzenleme yapmanız ve kendinizi buna göre hazırlamanız gerekiyor. Uçuş öncesi, uçakta ikram edilecek menüyü öğrenerek, bünyenizi rahatsız etmeyecek bir sipariş vermeniz, hazım endişesi yaşamadan keyifli bir uçuş yapmanızı da, sağlayacaktır. Yolculuk sırasında, yüksek basınç nedeniyle su kaybı yaşayacağınızdan bol bol su tüketmeyi ihmal etmeyin. Yeterince su içmezseniz, uçuş boyunca halsizlik ve yorgunluk hissedebilirsiniz. En önemlisi de, bol bol koridorda yürüyün. Uzun süre hareket etmeden oturduğunuzda, yüksek basınç nedeniyle kan akışında yavaşlama ve kan pıhtılaşması sorunu ile karşılaşabilirsiniz. Uçaktan indikten sonra da, gittiğiniz ülkenin saatine göre, yaşamınızı programlayın. Akşam olunca uyumaya çalışın. Böylece kısa sürede biyolojik yapınız çevreye uyum sağlayacaktır.

Uçuş ekibinin güvenliği arttırılacak.. Dışişleri Bakanlığı, Türk Hava Yolları'nın, 9 Ağustos'ta İstanbul-Beyrut seferini gerçekleştirdikten sonra otele giderken teröristlerce durdurulan ve iki pilotun kaçırılması ile sonuçlanan olay sonrası, 'riskli ülkeler' ile ilgili çalışma başlattı. Milli İstihbarat Teşkilatı ile ortaklaşa yürütülen çalışmada, Suriye, Mısır ve Tunus gibi iç karışıklığın yaşandığı, gerilimin yüksek olduğu veya Türkiye'ye karşı eylem riski bulunan ülkeler mercek altına alındı. Çalışmanın kısa sürede tamamlanacağı ve havayolu şirketlerinden, riskin boyutuna göre tedbir almalarının isteneceği ifade ediliyor. Bakanlığın riskli ülkelerde genel olarak, 'kabin ekibinin güvenlik görevlileri eşliğinde otele götürülmesi, uçuş ekibinin havalimanı yakınındaki otele yerleştirilmesi veya uçakta iki uçuş ekibi bulundurması ve dönüşte diğer ekibin görev almasını sağlaması' gibi tedbirleri uygulamasını isteyeceği belirtiliyor. THY, daha önce yüksek risk taşıyan Afganistan seferlerinde, iki uçuş ekibi bulunduruyordu. Böylece uçuş ekipleri, havalimanından çıkmıyor ve dönüş yolculuğunda diğer mürettebat görev alıyordu.

Üç gün öncesinden bilet alınUlaştırma Bakanlığı tarafından havayollarında belirlenecek ücret tarifesi, son 3 güne kadar geçerli olacak. Uçuş planını önceden yapmayan veya acil seyahate çıkması gerekenler ise yine yüksek fiyattan bilet almak zorunda kalacak. Diğer bir deyişle uçuşa son 3 gün kala bilet alanlar veya son dakika uçağa binmek zorunda kalanlar, ödeyecekleri para ile 'ultra lüks' uçuş gerçekleştirecek.

24 Ağustos 2013 Cumartesi

Google'da En Çok Aranan Kelimeler

İşte Türkiye'deki internet kullanıcılarının son 7 ayda Google'da en çok aradığı kelimeler...

Türkiye'deki internet kullanıcıları, son 7 ayda arama motoru Google'da en çok "Youtube", "Facebook", "radyo", "dizi izle", "Google", "Kurtlar Vadisi", "oyun", "you", "tv izle", "face" kelimelerini aradı.

Google verilerinden derlenen bilgilere göre, Türkiye genelinde 2013 yılının 7 ayında yapılan aramalarda yükseliş gösteren kelimeler, "Halk TV", "Survivor", "Spartacus", "Cem Yılmaz", "Karadayı", "Müslüm Gürses", "dizimag", "e-okul, "Google", "hava durumu" oldu.

SAĞLIK KATEGORİSİNDE DİKKAT ÇEKEN İSİM

Ülke genelinde "Sağlık" kategorisinde "SGK" ilk sırayı alırken, bunu "Bursa" ve "randevu" kelimeleri takip etti. Aynı kategoride en büyük çıkışı ise "merhamet", "Nil Erkoçlar", "Rüzgar Erkoçlar" kelimeleri gösterdi.


TURİZM SEKTÖRÜ

"Seyahat" kategorisindeki aramalar incelendiğinde, "THY" ilk sırada bulunurken, bunu "İstanbul", "uçak", "Pegasus", "pepe", "uçak bileti", "Anadolu", "Onur Air", "Metro", "Kamil Koç" izledi.

GEZİ PARKI ÇIKIŞI

Son 7 aylık dönemde bu kategoride en büyük çıkışı gösteren aramalar ise "Gezi Parkı" ve "Andorra" oldu. Aynı dönemde dünya genelinde en çok "Facebook", "Youtube", "Google", "Hotmail", "free", "you", "Yahoo", "mail", "Gmail", "fb" kelimeleri aranırken, Google'da dünyada en çok yükselen aramalar "BK", "instagram", "ask.fm", "olx", "outlook", "ask" şeklinde gerçekleşti.

SPORDA EN ÇOK GALATASARAY ARANDI

"Spor" kategorisinde son 7 aylık dönemde en çok aranan kelimeler "Galatasaray", "lig", "Fenerbahçe", "Fotomaç", "Lig TV", "spor" ve "maç" olarak gerçekleşirken, bu alanda en çok çıkış gösteren aramalar "Galatasaray Schalke", "Real Madrid Galatasaray", "Drogba", "Benfica", "Schalke", "Bayern Münih" oldu.

"İnternet" kategorisnde "Twitter", "Google", "Hotmail", "MSN" aramalarda ilk sırada yer alırken, "Emlak" kategorisinde sıralama "sahibinden", "Milliyet" ve "emlak" şeklinde oluştu.

BÜYÜKŞEHİRLER NE ARADI?

İstanbul'daki internet kullanıcıları en çok "Facebook", "Youtube", "Google"ı ararken, "sözcü", "karadayı", "omegle" kelimeleri en çok çıkış gösteren aramalarda ilk sıralara yerleşti.

Ankaralı ve İzmirli internet kullanıcılarının aramalarında ise "Facebook", "Youtube", "Face" kelimeleri ilk sıralarda yer aldı.

HANGİ AY NE ARANDI?

Son 7 ayda Google'daki aramalar aylık periyotlar halinde ise şu şekilde gerçekleşti:

1 Ocak-1 Şubat: "Facebook", "Youtube", "Face" en çok aranan kelimeler, "milli piyango", "aöf", "O Ses Türkiye" en çok çıkış yapanlar.
1 Şubat-1 Mart: "Facebook", "Youtube", "Face" en çok arananlar, "harlem shake", "Nil Erkoçlar", "Spartacus" en çok çıkış yapanlar.
1 Mart-1 Nisan: "Facebook", "Youtube", "Face" en çok arananlar, "yatcaz kalkcaz", "harlem shake", "Müslüm Gürses" en çok çıkış yapanlar.
1 Nisan-1 Mayıs: "Facebook", "Youtube", "e-okul" en çok arananlar, "Galatasaray Real Madrid", "e-okul", en çok çıkış yapanlar.
1 Mayıs-1 Haziran: "Facebook", "Youtube", "e-okul" en çok arananlar, "Gezi Parkı", "Halk TV", "sözcü" en çok çıkış yapanlar.
1 Haziran-1 Temmuz: "Facebook", "Youtube", "Face" en çok arananlar, "Halk TV", "Gezi Parkı", "sözcü" en çok çıkış yapanlar.
1 Temmuz-30 Temmuz: "Facebook", "Youtube", "Google" en çok arananlar, "güneşi beklerken", "sbs sonuçları", "tercih robotu" en çok çıkış yapanlar.

THY uçağına lastik rötar

Türk Hava Yolları'nın (THY) İstanbul-Hannover seferini gerçekleştiren uçağı, iniş sırasında lastiklerinde meydana gelen aşınma nedeniyle dönüş seferi 5,5 saat gecikmeli olarak yapılabildi. 

THY'nin İstanbul Atatürk Havalimanı'ndan sabah saat 07.55'te kalkış yapan ve içinde 166 yolcusu bulunan TK-1553 sefer sayılı, TC-JSC kuyruk tecilli 'Aranvutköy' burun isimli uçağı, Hannover Havalimanı'na sorunsuz şekilde inişini gerçekleştirdi. Yapılan kontrollerde iki lastiğinde meydana gelen aşınma nedeniyle tekrar kalkış yapamayacağı belirlenerek, uçağın lastiklerinin değiştirilmesine karar verildi. Uçağın lastiklerinin değiştirilmesinin ardından Hannover-İstanbul seferi gecikmeli olarak yapıldı. Saat 15.15'te İstanbul'da olması gereken uçak 5,5 saat gecikmeli olarak saat 20.30'da Atatürk Havalimanı'na iniş yaptı.

THY havada en fazla yolcu taşıyan 6. şirket

Personelinin bir bölümü hala "ses getirmeyen bir grevde" olan THY, filo genişliğinde Star Alliance'a üye 28 şirket arasında 6. sıradan kendine yer buldu.

39 MİLYON 45 BİN YOLCU TAŞIDI

Küresel havacılık sektörünün önde gelen 28 üyesinin oluşturduğu, dünyanın en büyük hava yolu ittifakı Star Alliance'ın yayınladığı son rapora göre, geçen yıl 39 milyon 45 bin yolcu taşıyarak toplam 7 milyar 980 milyon dolar gelir elde eden THY, Star Alliance üyeleri arasında üst sıralarda yer aldı.

EN ÇOK YOLCU TAŞIYAN 6. ŞİRKET

Son yıllarda yaptığı alımlarla uçak sayısını 200'ün üzerine çıkaran ve Avrupa'nın en genç filosuna sahip THY, 2012'de 99 ülkedeki 225 hava alanına günlük ortalama 845 uçuş gerçekleştirdi.
İnanılır gibi değil! Bu yöntem ingilizce konuşturuyor. Uzmanların tavsiye ettiği ingilizce konuşma yöntemi nedir? Tıklayın!

Yıl boyunca toplam 39 milyon 45 bin yolcu taşıyan THY, Star Alliance üyeleri arasında en fazla yolcu taşıyan 6. havayolu şirketi oldu.

TOPLAM GELİRDE 9. SIRADA

Star Alliance üyeleri arasında geçen yıl en yüksek geliri 37 milyar 100 milyon dolarla United elde etti. United'i, 22 milyar 630 milyon dolarla Lufthansa ve 16 milyar 30 milyon dolarla Air China izlerken, THY 7 milyar 980 milyon dolarla 9. sırada yer aldı. Bu dönemde, en az geliri ise 228 milyon dolarla Adria, 303 milyon dolarla Croatia ve 849 milyon dolarla Aegean havayolu şirketi kazandı.

THY, filo genişliğinde 28 şirket arasında 7. sırada yer aldı. Bin 261 uçağa sahip olan United filo genişliğinde de ilk sırayı alırken, 360 uçakla Lufthansa, 351'le Air Canada ve 340'la US Airways United'i izledi. En küçük filoya sahip firmalar ise 30 uçakla Aegean,13 uçakla Adria, 12 uçakla Croatia Airlines oldu.

Star Alliance üyesi şirketlerin geçen yıl taşıdığı yolcu sayısı, elde ettiği gelir ile uçak sayıları şöyle:
Havayolu Şirketi    Toplam Gelir(Dolar)         Uçak Sayısı            Yolcu Sayısı
Adria  228.000.000  13  1.163.000
Aegean    849.000.000    30    6.100.000
Air Canada    12.100.000.000    351    35.000.000
Air China    16.030.000.000    301    48.680.000
Air New Zealand    3.900.000.000    103    13.300.000
Ana    15.800.000.000    232    45.000.000
Asiana Airlines    5.080.000.000    79    31.200.000
Austrian    2.690.000.000    77    11.500.000
Avianca    4.300.000.000    143    23.100.000
Brussels Airlines    1.310.000.000    43    6.000.000
Copa Airlines    2.250.000.000    86    7.140.000
Croatia Airlines    303.000.000    12    1.950.000
Egyptair    2.000.000.000    81    8.300.000
Ethiopian    1.900.000.000    58    4.600.000
Eva Air    2.200.000.000    46    7.500.000
Polish Airlines    1.010.000.000    37    5.000.000
Lufthansa    22.630.000.000    360    74.740.000
Scandinavian Airlines    5.750.000.000    156    25.500.000
Shenzhen Airlines    3.350.000.000    118    19.800.000
Singapore Airlines    11.930.000.000    102    18.200.000
South African Airways    3.000.000.000    51    6.500.000
Swiss    5.180.000.000    92    15.800.000
Tam Airlines    8.080.000.000    163    37.700.000
Tap Portugal    3.190.000.000    71    10.186.000
Thai    6.940.000.000    95    20.620.000
Türk Hava Yolları    7.980.000.000    200    39.045.000
United    37.100.000.000    1.261    140.000.000
US Airways    11.900.000.000    340    80.000.000 

Toplam    198.980.000.000    4.701    727.420.000

23 Ağustos 2013 Cuma

Hava-iş'ten 100. Gün Açıklaması

Hava-İş Sendikası THY'de sürdürülen grevin 100. gününde yapılan Başkanlar Kurulu toplantısı sonrası alınan kararlarla ilgili olarak açıklama yaptı. Açıklamada ,THY Teknik A.Ş'de ve TEC'de (Turkısh Engıne Center) resmi arabulucu sürecinin de uyuşmazlıkla sonuçlandığını ve grev kararı alınma sürecine gelindiği belirtildi.

Hava-İş Başkanlar Kurulu tarafından yapılan açıklamada Beyrut'da kaçırılan pilotlar için de uluslararası sendikalara başvurulduğu belirtilerek, " Değerli iki pilot üyemizin Suriye'deki iç savaşta hesaplaşma içindeki gruplarca kaçırılarak pazarlık konusu yapılması ne yazık ki bu savaş politikalarına bulaşılmasının bir yansıması olarak bizleri derinden üzmüştür. Dileğimiz iki üyemizin sağ ve sağlıklı olarak ailelerine geri dönmesidir. Sendikamız bu konuda uluslararası üst örgütü ITF ve bağlı Ortadoğu Bölge Birimi ve Lübnan Taşımacılık Sendikası'na gerekli bilgileri vererek çözüm için talepte bulunmuştur" denildi.

Barselona ve Mahchester United'den sonra Borissia Dortmund'un da sponsorluk anlaşmasını sona erdime noktasına geldiğini iddia eden Hava-İş açıklamasında şöyle denildi:"Barselona ve Manchester United'dan sonra aldığımız haberlere göre Borissa Dortmund'un da sendikal hak ihlalleri ve haksız işçi çıkarmaları yapan bir şirket kanısına vararak sponsorluk sözleşmesini sona erdirme noktasına gelmesi şirketin markasının nasıl yıpratıldığının göstergesidir. Şirketin getirildiği bu duruma elbette üzülüyoruz.."

THY'de grevin 100. gününde direncin ve mücadelenin sürdürüldüğünün belirtildiği açıklamada, "THY grevi onurumuzdur . Bugün gelinen noktada en büyük çarpıtma sorunun Hava-İş ve THY yönetimi arasında basit bir kavga olduğuna yönelik sürdürülen çok bilinçli bir propagandadır. Bu tamamen yalandır" denildi.

TOPÇU'YA ÇAĞRI

Hava- İş Sendikası THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu'ya da bir çağrı da bulunarak toplu iş sözleşmesini hemen imzalayabileceklerini belirterek açıklamada "Tüm beyanlarında idari maddeler anlamında 23. Dönem sözleşme metnini işçilerin hiçbir hak kaybı olmadan imzalayalım diyen Sayın Hamdi Topçu' ya açık çağrımızdır. Madem sözlü garanti veriyorsunuz, 23. Dönem sözleşmenin atıf yaptığı geçerli prosedür olan, PR.01.70.07 No'lu prosedürünün, eski şekliyle (yani içinde 36 saatlik ER dinlenme hakkı da bulunan) 24. Dönemde de geçerli olduğunu beyan eden protokolü yapalım toplu iş sözleşmesini bugün imzalayalım. Eğer bu sözünüzü de yerine getirmekten imtina ediyorsanız bunu hemen açıklayın ki, gerçekler herkesçe öğrenilsin…"denildi.

Grevin biteceğini ve THY 24. Dönem Toplu İş Sözleşmesinin geriye gidiş olmadan masada imzalanarak sonuçlandırılacağını belirten Hava-İş açıklamada son olarak Aralık ayında yapılacak olan Genel Kurul için ise şöyle denildi: "Hava-İş genel kurulunda her zaman olduğu gibi tamamen demokratik mekanizmalar işletilerek işyeri delege seçimleri ile genel kurul seçimleri dışarıdan hiçbir gücün baskısına ve etkisine izin verilmeyecek olgunlukla yapılacaktır. Ana Tüzüğümüz gereği işyerlerinde demokrasinin vazgeçilmez unsuru olan delege ve şube seçimleri, tüzük yasal takvimi çerçevesindeki duyurularımız ile belirtilecek tarihlerde gizli oy açık sayım esasına göre yapılacak, bu iradeye herkes saygı gösterecektir."

Jet Travel Emirdağlıları Üzdü!

Brüksel'de faaliyet gösteren ve son günlerde hakkında birçok iddia ortaya atılan Jet Travel firması ülke gündemine geldi. Brüksel'de Emirdağlıların yoğunlukla yaşadığı Schaerbeek bölgesinde faaliyet gösteren ve Nisan ayında iflas ettiği bildiriminde bulunan firmanın, hayali uçak bileti ve otel rezervasyonu sattığı iddia ediliyor. Firma tarafından satılan bilet ve rezervasyonların karşılığının olmadığını gören müşteriler ise geçtiğimiz haftadan bu yana Brüksel polisine durumla ilgili şikayette bulunuyorlar.

Brüksel'e en ucuz bilet ne kadar?

Sadece Brüksel bölgesinde 100'e yakın şikayetin iletildiği şirketle ilgili ülkenin diğer bölgelerinden gelen şikayetler hakkında ise henüz bir bilgi bulunmuyor. Geçtiğimiz haftaki araştırma sonucunda şirketin sebep olduğu zararın 20.000 Euro olduğu tahmin edilirken, bu hafta artan şikayetler ve yeni gelişmeler karşısında resmi makamlar net bir rakam ise veremiyor. Bazı kaynaklar ise durumun milyon Eurolar ile ifade edilebileceğini söylüyor.

Şirketin bilet ve rezervasyonlarının karşılığının olmaması sonucu birçok Emirdağlı mağdur duruma düşerken, tatil dönüş planlarını yeniden düzenlemek zorunda kalıyor. Artan talepler karşılık vermeye çalışan bilet firmaları ise mağdur vatandaşları, Brüksel'e yakın Eindhoven, Köln havalimanlarına yönlendiriliyor. Yaşanan olaylar sonrasında geri dönüş hazırlığı yapan birçok gurbetçi ise biletlerini kontrol ettirmek üzere seyahat firmalarına başvuruyor.

Ağustos ayı son haftasında ise Türkiye'den Brüksel'e giden en ucuz biletlerin 800 TL'den başladığı, ancak bu biletlerin Romanya, Bulgaristan, Hırvatistan veya Rusya aktarmalı uçuşlara ait olduğu ifade ediliyor. Direkt uçuşların ise en az 1000 TL'den başladığı bildiriliyor. Bilet fiyatlarının ise Eylül'ün ikinci haftasından itibaren düştüğü söyleniyor.

Başbakan Rize'ye Hava Limanı Müjdesi Verecek

Programını uzatan Başbakan Erdoğan bu ziyaretinde Rize'ye Hava Limanı müjdesini verebileceği söyleniyor.

Rize gündeminden düşmeyen ve Rize'nin ihtiyacı olarak en çok arzu ettiği projelerin başında gelen Rize Bölge Hava Limanı için resmi ağızlardan da açıklama gelmeye başladı.THY Genel Müdürü Temel Kotil Rize'ye en az günde 3-4 uçak kaldırırız sözlerinden sonra Rize'nin günlük sefer sayısının diğer uçak firmalarının uçuşlarıyla günde 11-12 uçak seferi olabileceği net bir şekilde ortaya çıktı.

RİZE'LİLERİN HAVALİMANI BEKLENTİSİ YÜKSELDİ

Edindiğimiz bilgiye göre Rize kamuoyunu uzun süre meşgul eden ve bütün STK'ların ortak bir isteği haline gelen RİZE Bölge Havalimanı için Başbakan Erdoğan'ın detaylı bilgi istediği Rize ziyareti programında Rize'lilere Havalimanı müjdesini verebileceği beklentilerinin yükseldiği şeklinde.

Pegasus Büyümeye Devam Edecek

Türkiye'nin öncü düşük maliyetli (Low Cost) havayolu şirketi Pegasus Hava Yolları'nın Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda (KAP) yer alan 2013 yılı Haziran ayı trafik verilerine göre 2012 yılının ilk 6 ayında 6,16 milyon olan iç ve dış hat toplam misafir sayısı, bu yılın aynı döneminde yüzde 22,6 artışla 7,55 milyona ulaşarak iç hatlarda pazarın 1,3 dış hatlarda ise pazarın 1,8 katı büyüdü.
2013 yılının ilk yarısında operasyonel FAVKÖK'ü (EBITDAR) 57 milyon TL'den 200,1 milyon TL'ye yükselten Pegasus'un FAVKÖK marjı da 12,6 puan artarak yüzde 20,4 oldu. 2012 yılın ilk 6 aylık dönemine göre net kar tutarında 114,3 milyon TL iyileşme gösteren Pegasus Hava Yolları bu yılın aynı dönemini 44,1 milyon TL net kar ile kapatırken, yılın ilk 6 ayında net kar marjı da yüzde 4,5 oldu.2013 yılının ilk 6 aylık döneminde yurt içi ve yurt dışında 15 yeni hatla misafirlerine yeni destinasyon seçenekleri sunan Pegasus, aynı dönemde hali hazırda uçtuğu destinasyonlara yönelik uçuş frekansını da arttırdı. Destinasyon ve frekanslarda yaşanan artışla beraber Pegasus doluluk oranını yüzde 77'den yüzde 79.3'e çıkardı. Buna paralel olarak Pegasus'un konma başına misafir sayısı iç hatlarda 148'den 153'e, dış hatlarda ise 134'den 139'a yükseldi.2013 yılının ilk 6 ayında arz edilen koltuk/km başına maliyet iyileşme göstererek 10,48 Kuruş'tan , 9,88 Kuruş'a geriledi. Pegasus'un yılın aynı döneminde yan gelirleri ise yüzde 15 artarak, misafir başına 16,5 TL'den 19 TL'ye ulaştı. Pegasus, yılın ilk yarısında filosunun daha etkin ve verimli kullanılmasını sağlayarak, uçakların kullanılma oranını da blok saat bazında günlük 11,1 saatten günlük 12,1 saate yükseltti.

THY Kastamonu Uçuşları ve Pazarlama

Türk Hava Yolları Kastamonu-Sinop Satış ve Pazarlama Müdürü Macit Boyer, uçak seferlerinde doluluk oranının yüzde 70 seviyesinde seyrettiğini söyledi.

Boyer, Kastamonu Ticaret ve Sanayi Odasında düzenlediği basın toplantısında Kastamonu Havalimanındaki uçak seferleri hakkında bilgiler verdi.


54 yıllık özleminde ardından bu yılın Temmuz ayında Kastamonu Havalimanın uçak seferlerine başladığını aktaran Boyer, uçak seferlerinin başladığı günden bugüne doluluk oranının ortalama yüzde 70 seviyesinde seyrettiğini söyledi. Boyer, "Kastamonu Havalimanında yolcu trafiğinde herhangi bir düşüklük yaşanmamaktadır. Biz Türk Hava Yolları olarak yolcu durumlarımızı deklare etmeyiz. Yolcu istatistiklerini Devlet Hava Meydanları İşletmesi her ayın 10 ve 15'i arası resmi sitesinden yayınlamaktadır. Kastamonu Havalimanı'nda yaşanan yolcu trafiği sayılarının gerçek rakamlarla uyuşmamasının nedeni ise sitenin güncellenmemesinden kaynaklanmaktadır. Biz THY olarak temmuz içerisinde gerçekleştirdiğimiz geliş-gidiş dahil 34 seferde 3 bin 900 civarında Kastamonu yolcusu taşıdık. Bu rakam ağustos ayı itibariyle 5 bine yaklaştı" dedi.

KASTAMONU'NUN YOLCU POTANSİYELİ SADECE İSTANBUL'DA

Kastamonu'nun mevcut sosyal ve ekonomik durumunun göz önünde bulundurulduğunda İstanbul harici direk seferlerin olmasının mümkün görünmediğini belirten Boyer, "Kastamonu'dan bize özellikle hac ve umre organizasyonu konusunda yoğun talepler geliyor. Türkiye'de hac ve umre organizasyonları genelde Ankara üzerinden gerçekleştiriliyor. Ankara üzerinde gerçekleştirilen organizasyonlar havayolu şirketleri için daha ekonomik olarak gözüküyor. Hem ekonomik hem de seferler ile ilgili sosyal ve teknik konular göz önünde bulundurulduğunda Kastamonu'dan yurt dışı uçuşlarının orta vadede olmayacağını söyleyebilirim" diye konuştu.

SEFERLERİN ARTMASI ORTA VADEDE GÖZÜKMÜYOR

Kastamonu Havalimanında seferlerin artmasının orta vadede mümkün olmadığını ifade eden Boyer, "Seferlerle ilgili Türk Hava Yolları, çalışmasını yaptı. Sefer sayısının artmasında uçakların mevcut doluluk oranlarının günler öncesinden artması ana etkeni oluşturuyor. Uzun dönemde rezervasyon akışının Kastamonu hattında şuan için yaşanmıyor. Kastamonu seferlerinin doluluk oranlarının 1 hafta veya 10 gün içerisinde şekilleniyor. Bu durumun da uzun vadede ikinci seferin açılmasına engel teşkil ediyor" şeklinde konuştu.

SABİHA GÖKÇEN'E SEFER EKONOMİK DEĞİL

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan Kastamonu'ya karşılıklı seferlerin konulması yönündeki talepleri de açıklık getiren Boyer, şöyle konuştu: "Kastamonu-İstanbul arasındaki mesafe kısaldıkça uçağa olan talepte o denli azalıyor. Sabiha Gökçen Havalimanı, Kastamonu arasında özel araçla 4, otobüsle 5 saatlik bir mesafe var. Uçakla gelineceği düşünülürse bir vatandaş uçağa bindim, Kastamonu'ya geldim demesi 2-2,5 saatini alır. Bizim uçuş planlamamız gelen talepler üzerine Atatürk Havalimanı'na alındı. Çünkü Kastamonulular genellikle İstanbul Avrupa yakasında ikamet ediyor. Çünkü Avrupa yakasından uçağa binip Kastamonu'ya gelmesi vatandaş için de daha ekonomik olur. Bizim uçuş planlamamızda Kastamonu halkının bu durumları göz önünde bulunduruluyor. Bu sebeple Sabiha Gökçen Havalimanı için de orta vadede uçuş gerçekleşmeyeceğini ifade edebilirim"

UÇUŞ SAATLERİ TEKRAR GÖZDEN GEÇİRİLECEK

Kastamonuluların İstanbul'a yoğun olarak gittiği saatleri göz önünde bulunduracaklarını belirten Boyer, "Saatler konusunda bir çalışma yapacağız. Fakat uçuş konusunda bir önemli konu daha var. Biz Kastamonu'nun kış şartlarını bilmiyoruz. Kış mevsiminde oluşacak buzlanma ve don olayları uçuşlarımızı önemli ölçüde etkileyecek. Bu durumda uçuş planlarımızı tekrardan gözden geçireceğiz" dedi.

Toplantıda Boyer'in yanı sıra KATSO Başkanı Selçuk Arslan ve Türk Hava Yolları Kastamonu Koordinatörü Ali Faik Taş da yer aldı.

Uçak Biletlerinde Fırsatçılık mı?

Arada bir fark olması doğaldır. Biri parasını taa aylar önce yatırıp beklemiş. Diğeri son dakika gelip bilet almış veya oda istemiş. Ama bu kadarı da olmaz. Vatandaşın isyanı taa Ankara'da Ulaştırma Bakanlığı yetkililerine dek ulaştı. Sağ olsun hükümetimiz her kente havalimanı yapıyor. Bu iş için milyonlarca lira harcıyor. İstiyor ki vatandaşımız saatlerce, o karlı dağlarda otobüs yolculuğu yapmasın.

Aynı bilet parasıyla iki saatte Güneydoğu'ya, Doğu Anadolu'ya gitsin. Geçmişte sadece dört büyük kentimizde havalimanı ve bütün uçakların iniş yapabileceği pistler vardı. Şimdi neredeyse havalimanı olmayan kent kalmadı. Anadolu kentleriyle İstanbul-Ankara arası iki saat oldu. Her gün uçaklar gidip geliyor. Birkaç ay önce Gaziantep'teydim. Her gün İstanbul'a 6 uçağın kalktığını duyunca çok şaşırmıştım. Demek büyük kentlerimizde uçak seferleri minibüse dönmüş. Uçak şirketleri de sağ olsunlar, hükümetin hava ulaşımına verdiği katkıyı sonuna kadar destekliyor. Ama şu değişen bilet fiyatlarından vatandaş fena halde şikâyetçi. Şubat ayında 49 liradan satılan bir uçak bileti temmuz-ağustos ayında 450 lira nasıl oluyor, bir türlü anlayamıyorum. Tabii ki bu işin içinde de bir iş var. Birileri çok uyanıkça, hatta 'haram' para kazanıyor. Yaz-kış tarifesi farklı olsun ama on katı da olmasın.



Bu olayı son yıllarda turizmde çok yaygın olan 'dinamik sistem' yapıyormuş. Çok özel bir taktik. Konunun uzmanı arkadaşımı arayıp sırrını öğrendim. Tur Operatörleri Platformu yöneticisi Cem Polatoğlu'ndan sizin adınıza rica ettim. Cem Polatoğlu dünya turizmi konusunda ülkemizdeki belki de en bilgili kişidir. "Sevgili arkadaşım. Nedir bu dinamik sistem, lütfen en cahil vatandaşın bile anlayacağı şekilde özetle" diye rica edince, bakın neler anlattı:


Haksız kazanç


"Örnek veriyorum, bir uçağınız var Bodrum'a günlük sefer yapıyorsunuz. 6 ay öncesi satışa açtığınız biletleri 49 TL'den ilan ediyorsunuz. Uçağınızın %10'u dolunca fiyat 69 TL'ye, %20'si dolunca 99 TL'ye, %80'i dolunca 390 TL'ye ve %90'ı dolunca da 450 TL'ye çıkıyor. Bunu bilgisayarda programlıyorsunuz. 2 dakika arayla alınan biletlerde fark oluşması bu nedenledir. Biz bu fiyat aralıklarına kısaca 'segment' diyelim. Örneğimizde 450 TL'lik biletin segmenti, uçağın son %10'luk koltuklarına aittir. Bazı uçak firmaları bayram dönemlerinde aradaki segmentleri 'yok ediyorlar.' Son %10'luk koltuk en yüksek fiyattan satılması gerekirken uçağın neredeyse %60'ı en yüksek fiyattan satılıyor. İşte Sayın Bakanımız Binali Yıldırım'ın itiraz ettiği, fırsatçılık dediği nokta burada. Demek istiyor ki; ya dinamik sistemden vazgeçin ve eskisi gibi sabit bir fiyat belirleyin, tüm koltuklar aynı fiyattan satılsın veya bayram haricinde segmentleriniz hangi oranda artıyorsa bayramda da aynı oranda artsın."


Durum bundan ibaret sevgili okurlarım. Bakan Binali Yıldırım, haksız para kazananları ikaz etti ama bakalım işe yarayacak mı?

THY, Rusya'nın Çelyabinsk Kentine de Uçuş Planlıyor

Türk Hava Yolları (THY), Rusya'nın Ural bölgesinin ikinci büyük kenti Çelyabinsk'ten uçak seferleri başlatmak için kolları sıvadı. THY'nin Ural'ın merkezi sayılan Yekaterinburg kentinden Türkiye'ye doğrudan uçak seferleri bulunuyor.

Çelyabinsk bölge Valiliği'nden yapılan açıklamada, Türkiye ve Rusya arasında yapılan hükümetler arası havayolu taşımacılığı anlaşmasında kaydedilen güzergahlara Çelyabinsk kentinin de ilave edileceği belirtildi. Valilik, konuyla ilgili yerel merciler ve THY yetkililer arasında görüşmelerin yapıldığını ifade etti. Görüşmelerde Çelyabinsk-İstanbul hattında doğrudan uçuşların başlatılması konusu masaya yatırıldı. Valilik rezidansında yapılan görüşmelere Vali Mihail Yuryeviç, THY Rusya Genel Müdürü Mefail Deribaş, Vali Yardımcısı İvan Feklin ve Çelyabinsk Havacılık kurumu Başkanı Vladimir Reunov katıldı.



Vali Yuryeviç, Çelyabinsk'ten Almanya, Yunanistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Tayland ve Çin'e direkt uçuşların faaliyet gösterdiğine işaret ederek, "İstanbul seferi de büyük ilgi görecek. İstanbul çok büyük kent ve transit ulaşım merkezi. Burası tüm Avrupalı havayolu hatlarıyla birleşmiş durumda. İnsanlar için bu iyi bir fırsat." dedi. Vali, Çelyabinsk'in Rusya'nın gelişmiş bölgelerinden biri olduğuna dikkat çekerek İstanbul ile uçak seferlerinin başlatılmasının kentin yatırım alanlarına olumlu katkı sağlayacağını vurguladı.



Deribaş da konuşmasında THY hakkında genel bilgiler vererek Rus-Türk havayolu işbirliği bağlamında Çelyabinsk ile direkt uçuşların başlatılmasına ilgi duyduklarını kaydetti.  Çelyabinsk Havacılık Kurumu Başkanı Reunov, Çelyabinsk-İstanbul seferlerinin Mayıs ayında başlatılabileceğini belirtti.

22 Ağustos 2013 Perşembe

Uçak seferlerinde doluluk oranının yüzde 70 seviyesinde

Türk Hava Yolları Kastamonu-Sinop Satış ve Pazarlama Müdürü Macit Boyer, uçak seferlerinde doluluk oranının yüzde 70 seviyesinde seyrettiğini söyledi.

Boyer, Kastamonu Ticaret ve Sanayi Odasında düzenlediği basın toplantısında Kastamonu Havalimanındaki uçak seferleri hakkında bilgiler verdi.



54 yıllık özleminde ardından bu yılın Temmuz ayında Kastamonu Havalimanın uçak seferlerine başladığını aktaran Boyer, uçak seferlerinin başladığı günden bugüne doluluk oranının ortalama yüzde 70 seviyesinde seyrettiğini söyledi. Boyer, "Kastamonu Havalimanında yolcu trafiğinde herhangi bir düşüklük yaşanmamaktadır. Biz Türk Hava Yolları olarak yolcu durumlarımızı deklare etmeyiz. Yolcu istatistiklerini Devlet Hava Meydanları İşletmesi her ayın 10 ve 15'i arası resmi sitesinden yayınlamaktadır. Kastamonu Havalimanı'nda yaşanan yolcu trafiği sayılarının gerçek rakamlarla uyuşmamasının nedeni ise sitenin güncellenmemesinden kaynaklanmaktadır. Biz THY olarak temmuz içerisinde gerçekleştirdiğimiz geliş-gidiş dahil 34 seferde 3 bin 900 civarında Kastamonu yolcusu taşıdık. Bu rakam ağustos ayı itibariyle 5 bine yaklaştı" dedi.


KASTAMONU'NUN YOLCU POTANSİYELİ SADECE İSTANBUL'DA


Kastamonu'nun mevcut sosyal ve ekonomik durumunun göz önünde bulundurulduğunda İstanbul harici direk seferlerin olmasının mümkün görünmediğini belirten Boyer, "Kastamonu'dan bize özellikle hac ve umre organizasyonu konusunda yoğun talepler geliyor. Türkiye'de hac ve umre organizasyonları genelde Ankara üzerinden gerçekleştiriliyor. Ankara üzerinde gerçekleştirilen organizasyonlar havayolu şirketleri için daha ekonomik olarak gözüküyor. Hem ekonomik hem de seferler ile ilgili sosyal ve teknik konular göz önünde bulundurulduğunda Kastamonu'dan yurt dışı uçuşlarının orta vadede olmayacağını söyleyebilirim" diye konuştu.


SEFERLERİN ARTMASI ORTA VADEDE GÖZÜKMÜYOR


Kastamonu Havalimanında seferlerin artmasının orta vadede mümkün olmadığını ifade eden Boyer, "Seferlerle ilgili Türk Hava Yolları, çalışmasını yaptı. Sefer sayısının artmasında uçakların mevcut doluluk oranlarının günler öncesinden artması ana etkeni oluşturuyor. Uzun dönemde rezervasyon akışının Kastamonu hattında şuan için yaşanmıyor. Kastamonu seferlerinin doluluk oranlarının 1 hafta veya 10 gün içerisinde şekilleniyor. Bu durumun da uzun vadede ikinci seferin açılmasına engel teşkil ediyor" şeklinde konuştu.


SABİHA GÖKÇEN'E SEFER EKONOMİK DEĞİL


İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan Kastamonu'ya karşılıklı seferlerin konulması yönündeki talepleri de açıklık getiren Boyer, şöyle konuştu: "Kastamonu-İstanbul arasındaki mesafe kısaldıkça uçağa olan talepte o denli azalıyor. Sabiha Gökçen Havalimanı, Kastamonu arasında özel araçla 4, otobüsle 5 saatlik bir mesafe var. Uçakla gelineceği düşünülürse bir vatandaş uçağa bindim, Kastamonu'ya geldim demesi 2-2,5 saatini alır. Bizim uçuş planlamamız gelen talepler üzerine Atatürk Havalimanı'na alındı. Çünkü Kastamonulular genellikle İstanbul Avrupa yakasında ikamet ediyor. Çünkü Avrupa yakasından uçağa binip Kastamonu'ya gelmesi vatandaş için de daha ekonomik olur. Bizim uçuş planlamamızda Kastamonu halkının bu durumları göz önünde bulunduruluyor. Bu sebeple Sabiha Gökçen Havalimanı için de orta vadede uçuş gerçekleşmeyeceğini ifade edebilirim"


UÇUŞ SAATLERİ TEKRAR GÖZDEN GEÇİRİLECEK


Kastamonuluların İstanbul'a yoğun olarak gittiği saatleri göz önünde bulunduracaklarını belirten Boyer, "Saatler konusunda bir çalışma yapacağız. Fakat uçuş konusunda bir önemli konu daha var. Biz Kastamonu'nun kış şartlarını bilmiyoruz. Kış mevsiminde oluşacak buzlanma ve don olayları uçuşlarımızı önemli ölçüde etkileyecek. Bu durumda uçuş planlarımızı tekrardan gözden geçireceğiz" dedi.


Toplantıda Boyer'in yanı sıra KATSO Başkanı Selçuk Arslan ve Türk Hava Yolları Kastamonu Koordinatörü Ali Faik Taş da yer aldı.

Almanya Türk Turistlere Muhtaç

Avrupa ülkeleri dünyada yaşanan ekonomik kriz nedeniyle ilgisini Türk turistlere çevirdi. Alman turizm firması yetkilileri Türkiye'den daha fazla turist çekebilmek için THY ev sahipliğinde İstanbul'da toplandı.

Türk Hava Yollarının ev sahipliğinde yapılan toplantıya,Türk Hava Yolları (THY) Nürnberg Müdürlüğü, Almanya Turizm Merkezi (Nürnberg ve Frankfurt), Almanya Demir Yolları (DB), Nürnberg Havalimanı (FNG) ve Frankfurt Havalimanı (FRAPORT) temsilcileri katıldı.


Toplantıda Türkiye'de bulunan tur operatörlerine Almanya ile ilgili sunum yapılırken, THY Nürnberg Müdürü Dr. Osman Nuri Hasırcı, toplantının amacının Türkiye'de Almanya'yı, Almanya'da da Türkiye'yi daha doğru tanıtmak olduğunu ifade etti.

Burada 'kazan kazanı' politikasını esas aldıklarını ifade eden Hasırcı, "Basın mensuplarını sektörümüzle ilgili aktif arkadaşları davet ediyoruz. THY'nin Nürnberg müdürlüğünün 7 seferi vardı, şu an 18 seferimiz var. Yolcularımızı mutlu ediyoruz. Almanya'da 12 noktaya uçuyoruz. Haftalık 250 uçuş sunuyoruz. Bu 250 uçuş az değil. Büyük bir arz. Bu arzı pazarla, yolcuyla paylaşıyoruz. Yolcumuzun geleceği ve mutluluğu, bizim mutluluğumuz kabul ediyoruz" dedi.

Nürnberg Havalimanı Pazarlama Yöneticisi Silvia Arai Hoffmann ise Türk turistlerin de Almanya'ya gelmesini arzu ettiklerini belirterek, "Türkiye çok olumlu bir haritada yürüyor. Turistlerin büyük bir bölümü Kuzey Afrika'daki karışıklıktan dolayı Türkiye'ye yöneldiler. Alman turistler, Yunanistan, İspanya ve Türkiye dışında hiçbir merkezi tercih etmiyor. Türkiye çok büyük bir rağbet görüyor. Görünen resim olumlu" diye konuştu.

Ucuz Uçak Bileti